لیستی از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی در ژانویه 2016
جدیدترین خبره های آموزشی برنامه نویسی و فروشگاه

همانطور که می‌دانید جاوا موفق به دریافت جایزه زبان‌ برنامه نویسی سال توسط TIOBE شد. دلیل دریافت این جایزه، بیشترین و بزرگترین افزایش محبوبیت در طول یک سال بوده است. (بیش از 5.94 درصد افزایش)

پس از جاوا نیز زبان‌های برنامه نویسی نظیر ویژوال بیسیک.نت (1.51درصد) و پایتون (1.24درصد) بیشترین افزایش در محبوبیت را کسب کرده اند.
اما در نگاه اول به نظر کمی عجیب می‌رسد که چگونه یک زبان برنامه نویسی قدیمی مانند جاوا به این جایزه رسیده است. به خصوص اگر شما از این قضیه مطلع باشید که برای بار نخست جاوا حدوداً 10سال پیش این جایزه را به دست آورده بود.

دلیل آن می‌تواند وجود اندروید و توسعه نرم افزار‌های اندرویدی با قدرت گرفت از جاوا باشد. با ادغام چند زبان مدرن نظیر لامبادا و استریمز با خود، آینده روشنی را برای این زبان برنامه نویسی قدیمی رقم زده است و به نظر نمی‌رسد که به همین زودی‌ها  از محبوبیت این زبان برنامه نویسی پیشرفته کاسته شود.

اما یکی دیگر از دلایل این پیشرفت جاوا می‌تواند نزول شدید زبان برنامه نویسی C باشد. اپل در سال گذشته عنوان کرد که دیگر قصد دارد برای توسعه سیستم عامل خود، به جای زبان برنامه نویسی شی گرای C از زبان برنامه نویسی اختصاصی خود یعنی سوئیفت استفاده نماید. این امر موجب شد تا زبان شی گرای C با یک نزولی شدید( 5.88- درصد) مواجه شود و به رده دوم از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا سقوط کند.

بنابر این می‌توان انتظار داشت که در سال جدید میلادی، زبان‌های برنامه نویسی جاوا، پی اچ پی( با نسخه جدید خود)، جاوا اسکریپت و سوئیفت در بین 10 زبان برنامه نویسی برتر سال 2016 جای بگیرند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 1 تير 1395برچسب:,
ارسال توسط باباجانپور

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 1656
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد از پاپ آپ و پاپ باکس کسب درآمد از پاپ آپ و پاپ باکس کسب درآمد از پاپ آپ و پاپ باکس کسب درآمد از پاپ آپ و پاپ باکس